ERC insinua que podria facilitar la investidura

Sorpresa a l’hemicicle del Parlament pels aplaudiments que alguns diputats d’ERC van dedicar al discurs d’investidura d’Artur Mas com a president de la Generalitat. Malgrat que els republicans votaran avui en contra en la primera votació per elegir Mas, el seu president, Joan Puigcercós, va insinuar que podrien facilitar l’elecció en la segona volta, en el ple de dijous. [….]

La crisis cuestiona el AVE

Desde ayer, el objetivo de que en el 2020 el 90% de la población española viva a menos de 50 kilómetros de una estación del AVE está más cerca. Con Valencia y Requena-Utiel ya son 24 las localidades que gozan de esta infraestructura. Las autoridades de todo rango y color político se felicitaron ayer sin excepción por el estreno de la nueva línea de Levante. [….]

Recomanacions al hora de actualitzar el bloc.

  • Fer les entrades, preferentment al servidor d’Internet, no en local. Ja que en aquest últim cas lo plugin statpress deixa de treballar, perdent-se les estadístiques.  Si estem en un lloc sense cobertura d’Internet, es poden fer les entrades al WP local, però al hora de pujar-les, es preferible fer-ho manualment si no es volen perdre les estadístiques i els posibles comentaris que hagi fet la gent.
  • Fe una copia de la BD MySQL des de cpanel (backup/BD) cada dia que s’ hagin produït entrades.
  • Fe una copia de “public htm” cada cop que es modifiqui
  • Abans d’actualitzar la BD del servidor local fer una copia de arxiu de BD contingut a la carpeta MySQL (C:\AppServ\MySQL\data\beseit)

Crea un subdomini a nominalia

Crea un subdomini a nominalia:

Entrar al servidor: https://controlpanel.nominalia.com/welcome.html

  • Dominis i productes: matarranya.cat
  • Entrar a gestió de subdominis. Des de aquest punt podem crear un subdomini nou, visualitzar els existents y borra qualsevols. 

Un subdomini es bàsicament una carpeta que penja de “public”  una adreça d’internet que apunta al servidor on tenim el nostre domini : 81.88.48.71, en cas de matarranya.cat i una sub-adreça que porta a aquesta carpeta. 

Com a estratègia per a no consumir espai dintre de complethost ja que nomes tinc 600Mb, els arxius de pes com fotos, mp3 etc.. el posaré a la carpeta beseit.

A aquesta carpeta s’hi podrà accedir de dos formes:

http://beseit.matarranya.cat  i http://www.beseit.net/beseit 

Com associa una DNS a un domini

Com associa una DNS a un domini

En primer lloc que es una DNS? Domain Name System

Es una BD distribuïda, amb la informació que s’usa per a associà els números de les adreces  IP als domines (matarranya.cat, per exemple). Quan compres lo domini a un registrador que es diferent de la empresa que farà l’allotjament de la pàgina web li tens que facilitar les DNS 

  Servidores DNS    Si va a alojar su sitio web en Abansys, no modifique los siguientes campos.
  Servidor primario:    [ Comprobar ]
  IP DNS primaria:  
  Servidor secundario:    [ Comprobar ]
  IP DNS secudaria:  

Puc utilitzar els DNS de Nominalia per a noms de domini mantinguts per altres?

No, el servei de DNS només se subministra per a dominis registrats a Nominalia.

Formats i mides del sensor de una càmara

El sensor d’una càmera és el dispositiu encarregat de rebre la llum de l’objectiu i transformar-la en impulsos elèctrics analògics que immediatament després es convertiran a digitals i després passaran al processador perquè conformi la imatge final. Es lògic pensar que un sensor més gran col·lectarà més llum que un de petit. I aquí és on radica la diferència primària i essencial de la qualitat d’imatge entre una compacta i una reflex digital.

Aquí sota hi ha una taula comparativa amb les mides dels sensors i les marques que els usen. cal destacar que els sensors APS no són estàndard i cada marca els fa amb les mides que més li agraden, encara que no difereixen molt un d’un altre.

Aproximadament:

Relació de les mides d’una compacta es: 4/3->1,33

Relació DSLR 3/2 ->1,5

Distància focal d’un objectiu (càmera DSLR) i la relació amb la mida del sensor

És la distància des del centre òptic  d’un lent objectiu al plànol focal, quan la lent està enfocada a l’infinit. S’expressa en mil·límetres.

Relació amb la grandària del sensor
Hi ha tres casos: que la distància focal d’una lent sigui aproximadament de la mateixa longitud de la diagonal del mitjà sensible (sensor, pel·lícula, paper fotogràfic, etcètera), o que sigui menor o que sigui major

Una lent és NORMAL quan la seva distància focal té aproximadament la mateixa longitud que la diagonal del mitjà sensible. ( 28,345 mm per a la Nikon,  9,5mm per a una compacta i 43,266mm per a format 135 mm)

Una lent és ANGULAR quan la seva distància focal és MENOR que la diagonal del mitjà sensible.

Una lent és TELEOBJECTIU quan la seva distància focal és MAJOR que la diagonal del mitjà sensible.

…………………………….
– Les lents normals tenen un angle de visió similar al de la vista humana.

– Les lents angulars tenen un angle de visió MAJOR al de la vista humana. Donen la sensació d’amplitud, distorsiona els objectes propers fent-los semblar d’una grandària major al normal

– Els lents teleobjectiu tenen un angle de visió MENOR al de la vista humana. Donen la sensació de que amplifiquen o apropen els objectes, comprimeixen la perspectiva fent semblar que els objectes llunyans es troben més propers entre si

Vargas Llosa converteix en míting polític el seu discurs d’acceptació del Nobel

L’escriptor Mario Vargas Llosa ha convertit el seu discurs de recepció del Premi Nobel de Literatura davant l’Acadèmia sueca en un míting polític en el que no s’ha estat d’inculpar el “nacionalisme” com a “causa de les pitjors carnisseries de la història”. [….]

Aquest estiu he pogut visitar el Perú i les seves gents. El Sr. Llosa, com tota la classe dirigent d’aquell país, no es sembla en res als camperols i natius originals del Perú. Son els descendents dels colonitzadors ¿com han fabricat la nació peruana Sr. Llosa? Aniquilant als seus habitants, eliminant el seus idiomes naturals com Quechua o l’Aimara entre altres, imposant el castellà fen córrer sang .. aixó es lo que vol per a Catalunya i els PPCC? Sr. Llosa està be que faci la pilota al govern espanyol,  ja que viu com un rei a Madrid, Però sis plau als catalans deixi’ns en pau..

Excursió a les fonts de Collserola del dissabte 27 de novembre de 2010.

Dades complementàries:
Punt de sortida: Estació dels FGC del Baixador de Vallvidrera. Al carrer.
Sortida: Dissabte 27 de novembre de 2010 a les 8:00.
Hora estimada d’arribada a l’estació de la RENFE de Molins de Rei, mantenint un ritme regular, de 14 a 14:30h.
Dificultat: Senderisme per pistes amples, per corriols estrets i per camins poc marcats i molt emboscats amb algunes pujades i baixades bastant inclinades que en el cas d’estar humides o mullades, poden relliscar. Hi ha arbres caiguts que barren el camí i que cal passar fent equilibri i prenent precaucions.
Uns 16 km.

Foto del grup
Foto de grup R

Número de la foto Nom (Nombre) Cognom (Apellido) 1     2     3 Montse Meya 4 Ignasi Fita 5 Pee Gual 6 Martí Sala 7 Luís Sabaté 8 Marcià Villarraso 9  Pilar   10     11     12 Jordi Noves 13     14 Octavi Lafuente 15 Rosa Plans 16 Martín Vázquez 17     18 Ana Corrales 19 Montserrat Irles 20 Roger Ramos 21 Patrícia Boix 22     23 Miquel  Urquizu  24     25 Pedro Bago 26 Ramon Puignou 27     28 David   29     30 Cele   31 Francesc Lucas 32 Regina Siam 33     34 Josep   35 Eduardo Palo 36 Marcel Oliveres 37     38     39 Antonio Tostado 40     41     42 Lluís Enric Figueras 43    

 

Aprofito aquesta entrada per a documentar la galeria de fotos:
Feta en: Adobe Britge CS5
Galeria HTML-> Si es posa títol i descripció editat les dades de la photo aquestes apareixen a la galeria.
Mida de la foto: 650 px
Calitat 80
Num de col 4
Num de files 4.

Adobe britge crea la galeria molt fàcilment, nomes cal escollir la opció sortida i parametritzar-la. Ho Munta tot en una carpeta que te el nom de la galeria.

Nota: he revisat la entrada i ara la galeria corre directament amb el plugin de worpress