Arxiu de l'autor: admin
Nova ofensiva política contra el català a Aragó
Un sector del Partit Aragonès Regionalista (PAR), que governa Aragó en coalició amb el PP, ha posat en marxa una intensa ofensiva política per canviar la llei de llengües d’Aragó aprovada la legislatura passada i eliminar-ne tota referència a la llengua catalana, parlada per unes cinquanta mil persones a la Franja de Ponent. Des de la tardor, diversos comitès locals del PAR (Fraga, Benavarri, Calaceit i d’altres municipis de la Franja) han aprovat una declaració en què s’exigeix al govern d’Aragó que “deixi enrere les seves pors i complexos i aprovi una nova llei de llengües” en la qual no es reconegui l’existència del català sinó tan sols de l’espanyol i l’aragonès, que divideixen en l’altaragonès, al nord, i l’aragonès oriental, dividit en diverses parles locals com ara el fragatí o el lliterà. [….]
Un nou estat a la UE
Avesat a les entrevistes en mitjans internacionals, un dels missatges que llançava el president de la Generalitat, Artur Mas, en la que publicava ahir el rotatiu francès Le Monde era sobre la possibilitat d’una Catalunya independent, una opció que veu viable. “Catalunya podria ser un estat dins de la Unió Europea”, afirmava Mas en el vespertí com a “opinió personal”. El president català marcava perfil sobiranista just el dia després de l’aprovació al Parlament del pressupost del 2012 amb el PP.
Mas advocava per una Catalunya independent que no copiï els esquemes i les estructures dels estats clàssics, com l’espanyol. “Si un dia tenim un estat, no tindrem un exèrcit, ni política exterior pròpia, ni control de fronteres o duanes, ni moneda ni banc central. Però tindrem polítiques de proximitat, serveis públics de base, infraestructures, la seguretat interior i la fiscalitat”, proclamava el president. I la situava dins d’una Unió Europea diferent de l’actual, que es definiria per ser “més federal, amb més poder a Brussel·les, menys poder a París, Madrid o Berlín i més poder a Barcelona o Tolosa”. [….]
Monarquia o republica?
Belgica. Aixo-no-funciona-o-potser-si (Sense Ficció)
Arròs cremòs de moixernons
Alemanya desclassifica documents del 1981 que revelen la simpatia del rei pels colpistes del 23-F
El setmanari ‘Der Spiegel’ publica extractes d’un
despatx en què l’ambaixador alemany a Espanya afirmava el 1981 que el rei havia mostrat «comprensió» amb el cop d’estat. El monarca li va dir: «Només pretenien el que tots desitjàvem, la reinstauració de la disciplina, l’ordre, la seguretat i la tranquil·litat» [….]
sortida de la crisis
ERC vol un acord entre Catalunya i Escòcia
ERC exigeix dia sí, dia també que CiU viri cap a la vessant més nacionalista i abandoni el flirteig amb el PP. Ahir republicans van continuar amb la seva croada, encara que aquest cop van obviar els populars. Van demanar que CiU posi d’una vegada per totes el rumb cap a la transició nacional a la qual sempre fa referència Artur Mas. I la millor manera per començar aquest camí, segons els republicans, seria crear una comissió bilateral entre Catalunya i Escòcia per tal que el president de la Generalitat s’emmiralli en el referèndum independentista d’Alex Salmond. [….]

