Registrador de dominis, gestió de DNS i empresa de hosting

Quan vols fer una pàgina web o un bloc, lo primer que es pensa es quin nom tindrà, musica.com, per exemple. Aquest nom es coneix com el domini, tot domini, donat d’alta, te associada una adreça ip: en aquest cas 174,123,169.661 com es veu en ping fet des del panel de comandaments cmd


Els registradors de dominis s’encarreguen de anotar el nom del propietari per a que aquest li associí una adreça ip que apunti al servidor on posarà la informació. Dementre el propietari fa això, es normal que el registrador, per defecte, apunti algun anunci publicitari. Es freqüent que la empresa que lloga el servidor per a la teva web (empresa de hosting), també ofereix el servei de registre de dominis. Per a simplificar ho contractem simultàniament a la mateixa empresa. Així que quan aquesta empresa tanca, mols cops sense avisar, es fàcil que ens quedem totalment penjats, sense domini i sense servidor. Recomanació de seguretat: Registrar el domini en una empresa gran i especialitzada y que et dono el control: renovació automàtica, canvi de DNS,etc.. als meus dominis els estic portant a Moniker Des de una pantalla com aquesta li puc associà una ip DNS (Domain Name System ) al meu domini. Aquesta IP te que apuntar al servidor de la empresa de hosting.
Punxant beseit.net, veiem aquesta pantalla En aquest moment les DNS de beseit.net son 199.204.44.226, que correspon a un servidor de vexxhost ubicat a Nova York. Si aquest proveïdor em falles, tindria que contractar-ne un altre i canviar les DNS.

La Unió Europea posa en perill l’etiquetatge en català

L’Eurocambra aprovarà avui una directiva que obliga a etiquetar en almenys en una llengua oficial europea

Si s’aprova, Espanya podria prohibir el català i els eurodiputats fan pinya per evitar-ho

Espanya podria prohibir l’etiquetatge en català per culpa d’una nova normativa comunitària que l’Eurocambra aprovarà avui. Si l’esmena presentada in extremis pels eurodiputats catalans en bloc (la signen, fins i tot, Santiago Fisas del PP i Maria Badia i Raimon Obiols del PSC) no s’accepta, el govern espanyol podrà imposar el castellà en tots els productes comercialitzats a l’Estat i declarar il·legals les etiquetes només escrites en llengua catalana. La futura legislació preveu que els Estats puguin obligar a etiquetar almenys «en una o més llengües oficials de la Unió Europea» i el català, tot i ser la tretzena llengua més parlada als 27 estats de la UE, encara té l’estatus de regional i minoritària.[….]

Penso que la Unió Europea està degenerant. En lloc de donar suport i fer mes fàcil la vida del seus habitants i els pobles, s’ha posat exclusivament al servei de la supervivència dels seus estats oficials. Aquest estats son actualment l’autèntic fre per a la construcció europea, representen un nivell de gestió addicional (el mes gran) dintre de la escala:

  • UE
  • ESTATS
  • COMUNITAT AUTONOMA
  • DIPUTACIONS
  • AJUNTAMENTS
  • GENT
 NO SOBREN DOS ESTRUCTURES DE PODER??
  • UE
  • ESTATS EN LLENGUA PROPIA
  • AJUNTAMENTS
  • GENT

 De que ens serveix que els eurodiputats espanyols presentin una esmena in extremis si la decisió ja esta presa (probablement a petició del estat espanyol)?

La UE s’ha convertit en una eina cínica al servei dels estats per a imposar mesures als ciudatans que no s’atrevirien ells sols. Ara es mes fàcil oi? Diuen, en cinisme, no a mi tampoc m’agrada la mesura.. Però ho imposa la UE…

S’ha creat un Sistema monstruós, no per a donar servei als ciudatans i fer el conjunt mes eficient, sinó nomes per a la seva pròpia supervivència. Quin es el cost de mantindre aquest Sistema? Potser representa ja el 50% del PIB dels països de la UE?

Les politiques de la UE, no es tenen que basar en la imposició dels mes poderosos (això ja ho fan els estats) sinó en la acceptació i consentiment dels seus habitants

Windows 7. Carpetes sempre disponibles sense connexió

Windows 7 permet definir carpetes que estan a la xarxa d’intranet com a carpetes sempre disponibles. Això que vol dir? Quan s’està connectat a casa, o a la oficina, a un volum de xarxa un es troba confortable, i sap que les seves dades estan segures (especialment si es fan backups d’aquest volum) i l’espai de disc del seu ordenador no s’altera. Però que passa si agafem el nostre portàtil i ens anem al camp?: les connexions es perden i no podem seguir treballant en les nostres fotos o els nostres documents. Ara be, si hem definit les nostres carpets com a sempre disponibles, al camp les seguirem veient en la seva informació apuntant al volum de xarxa !! son virtuals però existeixen!. Window7 ho gestiona tot i sembla que be.

La gestió de les carpetes «sempre disponibles sense connexió» es fa des de el «centre de sincronització». També es pot assignar l’espai de disc dur que es reserva per a aquestes carpetes. Lògicament si es rabassa aquest espai queden arxius no sincronitzats. Hi tinc posats 200 Gb.

Les carpetes sense connexió, SyncToy, programador de tasques son conceptes que s’han de tindre en compta al hora d’establir estratègies de seguretat per a les nostres dades.

revisar SyncToy i el programador de tasques de Windows 7 un mètode senzill per a fer backups

Si es té la informació organitzada, se sap a quines carpetes hi ha cada cosa. Per defecte Windows suggereix que cada usuari utilitzi el seu espai a la carpeta C:\Users\miquel_s. D’aquí pengen les carpetes de: els meus documents, Les meues fotos, … SyncToy permet tenir una copia de seguretat a una carpeta de xarxa, per exemple , (carpeta de la esquerra) i actualitzar la de la dreta segons tres modalitats: sincronitzada, echo, contribute. Personalment per backups escullo echo. Aquesta opció mai borra fitxes de la carpeta de la esquerra. Si es perden total o parcialment els arxius de la dreta quan s’executi un altre cop SyncToy, queden reposats i llestos per ser usats. Treballa pel mètode incremental. SyncToy es pot llança manualment o programant una tasca a windows: accessoris/ferramentes del sistema/programador de tasques: llançar el programa SyncToyCmd.exe un cop al dia per exemple.

Es imprescindible fer el backup de les dades e informació que no es vol perdre.

  • Software. El software està en un dics a la xarxa per  que sigui
    accessible des de qualsevol ordenador.
  • musica
  • DVD, vídeos,
  • Fotos
  • Carpeta Dropbox
    • Documents
    • BD (acces-mdbd. places.sqlite,..)*
    • altres documents

* BD encara que les bases de dades estan a la carpeta de DROPBOX i en general estan sincronitzades a tots els PC és molt necessari que els motors de les BD apuntin a una  font principal única. Aquesta font principal està a MUT_TV\C:\DROPBOS\BD.

El disc dur multimèdia l’utilitzo solament per gravar programes de TV en
format mpg.

El PC TV És la font principal i contindrà (en l’ajuda d’un o varis  discs externs de suficient capacitat) les fonts de: vídeos, fotos, software, música, bases de dades.

El PC DELL farà  un backup diari de les carpetes fonts següents:

synctoy-1

DVD,fotografia, musica, i dropbox, software. Aquest backup està fet en la ajuda de Sync Toy  2.1 i  del programador de tasques. La informació de beseit.net allotjada al servidor, així com pel·licules i vídeo mpg faig un backup manual un cop al mes. (potser aquest criteri s’haurà de revisar)

El PC Samsung  és de treball i també de viatge. Les dades són a la  carpeta dropbox  així  que tots los ordenadors estan sincronitzats.
Les fotos i mp3  estan en una carpeta sempre disponible del PC TV. aixo
permet tindre sempre tota la informació, inclús quan se està de viatge.

Gestió de les BD MySql del servidor remot en MySQL workbench

  •     Configuració de MySQL workbench:Manage import/export

Name:beseit.net
Host: 79.170.44.151:3306
Server: MySQL Version: 5.1.56-community-log
User: web151-beseit
Per conèixer el host es útil fer un ping al domini (beseit.net)

  • Manage import/export


    hi ha dos opcions per a fer la exportació:

  • En taules individual
  • Totes juntes en un paquet (agafem aquesta ultima)

Hi ha que tenir en compte que quan s’importi a local, la taula conserva el  nom del servidor: web151-beseit. Hi ha que canviar-l’hi el nom normalment.  Això es fa directament  des de c:/appser/MySql/data .

Ho he provat avui i funciona correctament

Com es lògic quan es puja una taula a local hi ha que tenir les precaucions descrites al post : http://www.beseit.net/?p=142

Importar els contactes de gmail a Microsoft Outlook 2007

La importació dels contactes exigeix els següents passos :

  • Anar a gmail al àrea de contactes
  • Exportació en Format CSV d’Outlook (per fer importacions a Outlook o a una altra aplicació)
  • Es crea el fitxer contacts.csv al escriptori
  • Anar a outlook
  • Eliminar els contactes existents
  • Importar d’un altre programa o arxiu-> valors separats per comes (windows)
  • ES IMPORTANT ASSIGNAR ELS CAMPS PERSONALITZATS ARRASTRANT ELS CAMPS DE LA COLUMNA DE LA ESQUERRA A LA DRETA
  • FI

Dropbox una idea senzilla i molt util

La idea de Dropbox no es nova a molts se’ns havia ocorregut abans alguna cosa semblant . Però lo que passa es que portar-la a la practica exigeix esforç, determinació i cèntims.

Fa tems que es normal treballà en mes d’un ordenador, i també es normal que a pesar dels esforços que fem per mantenir-los en los mateixos programes i la mateixa informació tot es inútil i   constantment patim grans pèrdues de temps buscant  aquest arxiu o aquell de registre de una BD que vam posar a un ordenador i que no queda reflectit als demes: una nova paraula a un diccionari, un apunt a una agenda, una foto de la familia…  

Dropbox, s’encarrega que  quan fem una entrada (al que considerem documents importants) s’actualitza automàticament a la xarxa (des de fa un temps observo que la gen li diu núvol,  tot es qüestió d’acostumar-hi) i se sincronitza a la resta d’ordenadors. Hi ho fa mol be, incluides bases de dades access.

Inclús hi ha un plugin de wordpress per a fer backups de wordpress

Settings

The Backup to Dropbox settings page is located under the WordPress settings menu. Within this page you can set the following:

  • ‘Locally store backup in this folder’ – This is where you want the SQL dump to be stored on your WordPress server.
  • ‘Store backup in this folder within Dropbox’ – This is where the backup is to be stored within your Dropbox.
  • ‘Day and Time’ – Select the day and time that you wish your backup to be performed. Remember that someone will need to access a page on your site in order to kick off the backup, and that the user is not affected by this process at all.
  • ‘Frequency’ – Select how often you would like your backup to be performed.