Notes: 14, 9, 15, 15 respectivament
Arxiu de l'autor: admin
Mensual Febrer 2011: natura morta d’estris de cafè
CiU obre la porta al debat sobre la independència
El Parlament debatrà en sessió plenària una proposició de llei per la independència presentada pel partit de Joan Laporta i admesa ahir a tràmit per la mesa de la cambra amb el suport de CiU. Els representants del PSC i del PP van votar en contra de la iniciativa en considerar-la inconstitucional. La proposta de Solidaritat Catalana per la Independència (SI), que no comptarà amb prou suport per prosperar, arriba quan encara no fa dos mesos de la nova legisl [….]
La visión ´popular´ de las comarcas
La década que llevan las comarcas aragonesas en funcionamiento permite hacer un balance de su gestión, o debería. Curiosamente solo el PP, por boca de su portavoz, Eloy Suárez, se ha mostrado dispuesto a recortar competencias que han sido transferidas a estos entes para que las vuelva a ajercer la DGA. [….]
Penso que les comarques al Aragó fan un gran paper. Per evitar duplicitats es millor un Aragó uniprovincial (sense diputacions) i un reforçament de les comarques. Aquesta formula serveix també per a Catalunya i el resta del territori.
Rechazado un recurso contra la Ley de Lenguas
El Tribunal Constitucional no ha admitido a trámite el recurso presentado por once consistorios aragoneses contra la Ley de Lenguas de Aragón. El pleno, de mayoría conservadora, desestima el recurso presentado por once ayuntamientos del PP y el PAR al considerar que el legislador autonómico «ha optado por no establecer directamente el ámbito territorial que abarcarían las distintas zonas de utilización de las lenguas protegidas». [….]
OPOSICIÓN DE PP Y PAR Los once municipios que presentaron este recurso –catalanohablantes a pesar de la oposición al término de los partidos que las rigen– son los de Fayón, Fornoles, Fraga, La Codoñera, La Ginebrosa, La Fresneda, Lascuarre, Nonaspe, Torre del Compte, Valderrobres y Aiguaviva. Todos ellos justificaban el recurso diciendo que invadía competencias de la autonomía local.
Competències de la autonomia local? ?? Això vol dir que es competència del senyor alcalde dir quina es la llengua que es parla a cada poble??? En qualsevol moment pot ixi un pregó que, per ordre del senyor alcalde es fa saber que la llengua que es parla a Fraga o la Codonyera es l’alemany. Estic conten que el govern Aragonès hagi tingut el valor de tirar en davant la llei llengües. Vull felicitar en particular a Marcelino Iglesias. Tindrà l’honor de passar a la historia d’Aragó, no com un president, això dintre unes quantes generacions ningú ho recordarà, sinó com el que va fer possible oficialitzar lo que era evident: que al Aragó a mes del castellà es parla aragonès i català.
Agné: «No puc parlar en català? Pues no hay rueda de prensa»
L’entrenador del Girona (nascut a Mequinensa) es rebel·la contra les crítiques per respondre en català a la sala de premsa d’Osca.
El Girona ha guanyat al camp de l’Osca però l’alegria no ha estat total per l’entrenador del Girona, Raül Agné. Després del matx, a la sala de premsa, quan es disposava a respondre la primera pregunta en català, algun mitjà local ha mostrat la seva disconformitat amb aquest fet. Anteriorment, Agné havia respost algunes preguntes dels periodistes locals en espanyol.
Aleshores, Agné ha dit que ell respondria les preguntes en la llengua que li preguntessin, qüestionant, en espanyol, que «si fuera inglés, ¿podría hablar en inglés?». El tècnic s’ha trobat amb una nova mostra de reprovació dels periodistes locals, motiu pel qual s’ha aixecat de la sala de premsa i ha marxat. «No puc parlar en català? Pues no hay rueda de prensa», ha conclòs.
Trimestral Febrer 2011: Tema lliure
Mensual decembre 2010: Desenfoc total o parcial

Punts: 20/20

Punts: 18/20

Punts: 16/20
Mensual Jener 2011: fotografia urbana nocturna
Galeria
Aquesta galeria conté 2 fotografies.
Les noves àrees de la ciutat de Barcelona s’estan consolidant donant aquest vistes nocturnes No ja dubte que a Sant feliu de Guixols no tot son les seves platges La plaça Catalunya per la nit ofereix aquest magnìfic paisatge urbà
La revista nord-americana ‘Time’ posa el País Basc en el Top 10 de les nacions que aspiren a un estat
Sota l’epígraf «To be or not to be», la revista nord-americana Time ha elaborat un rànquing amb les deu nacions del món que tenen més possibilitats d’assolir la independència. El reportatge s’inscriu en la informació referent al referèndum per la separació de Sudan del Sud, que es va celebrar el passat 9 de gener.El País Basc hi ocupa el segon lloc [….]
No se en quin criteri està feta aquesta llista, però penso que els estats no tenen dret a voler-se perpetuar contra els desig dels seus habitants. Espanya es un estat format per Nacions que tenen diferents llengües. Es far urgent una normativa europea, o inclús internacional que reguli la celebració de consultes d’autodeterminació del pobles. El nacionalisme te que ser consentit pels seus habitants no imposat per les majories dominants. Un país africà com Sudan ens està donant una bona lliçó de com es tenen que fer les coses.







