El Parlamento griego suprime dos tercios de los ayuntamientos para ahorrar

Atenas. (EFE).- El Parlamento griego aprobó una ley que reduce los ayuntamientos de 1.034 a 355, lo que supondrá un ahorro para las endeudadas arcas públicas de 1.185 millones de euros anuales. Los parlamentarios del oficialista partido socialista Pasok, junto a tres legisladores disidentes, votaron a favor de la normativa, que fue aprobada por 160 votos a favor, 124 en contra y una abstención [….]

Interessant reflexió la que la que suscita Grècia. Es clar que es tindrà que reconsiderà  la organització administrativa i territorial dels estats si es vol ser eficient. S’escomesa pels  ajuntaments perquè son els mes febles. Però hi ha tota una cadena de duplicitats: províncies, diputacions, excessives comunitats  autonòmiques.. i probablement estats- nació artificials..

AVE: la ruïna de l’Estat

L’Estat ha gastat 50.000 milions en projectes que no tindran prou viatgers per pagar el manteniment de les línies · Els Estats Units o França, molt més poblats, han descartat el model espanyol d’alta velocitat [….]

L’AVE ha sigut i es una inversió política. Els aspectes econòmics han sigut secundaris. Nomes es te que veure que el primer tram va ser    Madrid-Sevilla. El tram  Madrid-Barcelona s’ha produït 20 anys mes tard. L’enllaç en França encara està pendent. El desig de qualsevol polític de Madrid, de vertebrà el país fent  l’AVE entre la capital i la resta de ciutats del estat,  quadra en lo projecte de model que es te d’Espanya. Ara que la crisi prem i que els pressupostos tindran que tindre el vist i plau del Brucel·les, molts politics potser tindran que renunciar al somni de fe passar l’AVE pel seu poble.   

¿Qué espera del juicio civil sobre los bienes aragoneses en Lérida que se celebra ahora?

[….]

Los comentarios de la gente, da por sentado que la sentencia sobre quién es el propietario de unas obras de arte, que no habían interesado a Aragón hasta hace muy poco, será contraria a Aragón. Cualquier sentencia sensata implica conocer de que se está hablando, la historia de los hechos, testigos y pruebas. No se puede basar solo en que en Torre-Ciudad está enterrado el fundador del Opus Dei y que se necesita un museo cerca para potenciar al santo. El obispado de Barbastro debe pedir menos ayudas a Madrid y Roma y presentar más pruebas y argumentos que apoyen su petición. Aragón debe dejar de ver este pleito entre dos obispados, como si se tratara de una guerra entre dos países enemigos. Quien ha ido a ver estos retablos? Serán más fáciles de visitar estando en Barbastro que en Lérida? Por favor enterremos esta catalonofobia, solo propia de gente ignorante y fomentada por el españolismo más rancio

“Ja no podem esperar res de l’Estat espanyol”

Les reflexions del president Pujol sobre el futur de Catalunya coincideixen amb un context de crisi econòmica i de mesures de xoc adoptades pel govern espanyol que, evidentment, centren bona part de la conversa amb l’AVUI.

Com valora les mesures adoptades pel govern de Rodríguez Zapatero?
Es poden discutir les mesures en alguns temes concrets, o parlar d’altres possibilitats que hi hauria, però que hi ha d’haver mesures d’aquest tipus, segur. Fixin-se que Zapatero està sota la pressió dels seus socis europeus, dels seus amics i de la situació econòmica espanyola, que és greu. No és que l’hi recomani ningú, és que la Unió Europea l’hi mana, i Obama també li diu: “Fes bondat”. [….]

El model d’Espanya és França. Que vol dir, primer, la màxima centralització de poder polític i econòmic, la màxima. I, segon, homogeneïtzació lingüística, cultural, de sentiment i de sentiments. Això ha estat el desig espanyol des del 1714 com a mínim, potser abans i tot, però hi ha hagut moments que ha afluixat, per la raó que sigui. I ara aquest desig ha reaparegut amb força.

No ho dubtis estimat Pujol, aquest desig ja be des del primer Trastamàra Ferran I al 1412, l’avi de Ferran II, “el catòlic”. Algun dia la historia demostrarà que la unió en castellà va ser l’única sortida que tenia per a salva la seva pell, ja que el poble català mai no el va acceptar

Una nueva ‘semana negra’ focalizada en España podría poner en peligro a Zapatero

Peligran los diques. La dotación de un plan de estabilidad de 750.000 millones para avalar a los países más débiles de la zona euro, la intervención de facto de la política económica española por parte del Directorio Europeo (Alemania, Francia, Benelux y norte de Italia), las llamadas de teléfono del presidente de Estados Unidos y del primer ministro chino al palacio de la Moncloa pidiendo disciplina presupuestaria, y la consiguiente humillación pública de José Luis Rodríguez Zapatero, obligado a varar un plan de ajuste que dinamita su mandato, no han conseguido aplacar a los dioses que habitan en el Olimpo financiero. [….]

Sense que vulgui defensar a ZP,  algú creu sincerament  que en Rajoy,  per exemple,  no hagués sigut igual o pitjor ? Lo que està passant  es una senyal d’alerta molt seriosa a tot el sistema econòmic  capitalista. Si s’enfonsa Espanya desprès ve la resta d’Europa i a continuació EEUU.  S’ha d’aguantar com estem i, si hi ha sort,  potser amainarà el temporal. Catalunya pot tenir la seva oportunitat   per a traure’s  la pedra   del coll que portem penjada des de fa segles.  

La UE y el FMI movilizan a contrarreloj 750.000 millones para defender el euro

Bruselas. (EFE).- Los ministros de Finanzas de la Unión Europea (UE) acordaron hoy un paquete crediticio sin precedente, que junto con el Fondo Monetario Internacional (FMI) podría movilizar hasta 750.000 millones de euros, a fin de cubrir las necesidades de los socios con problemas de solvencia y defender a la moneda común. Se trata de la mayor operación financiera de la historia, negociada de madrugada y contrarreloj, para atajar la especulación contra la deuda soberana de algunos estados miembros y frenar la caída de la divisa europea. [….]

Llegeixo aquestes mesures que ha pres la UE i a continuació vaig a mirar com va la bossa aquest mati, esta pujant mes d’un 11%. Això no ho havia vist mai. Definitivament ens hem tornat boixos i estem en mans d’especuladors que nosaltres no podem controlar. Qualsevol cosa pot passar.

El Príncipe podría sustituir al Monarca en la cumbre con América Latina

Entre los actos ineludibles que el rey Juan Carlos tenía en su agenda para las próximas semanas se encuentra la cumbre entre los países de América Latina, el Caribe y la UE que se celebra en Madrid los días 18 y 19. El Monarca, una figura clave para los gobiernos latinoamericanos, actuará de anfitrión si se ha recuperado de la operación. Si no fuera así, fuentes de la Zarzuela explicaron ayer que lo sustituirá el Príncipe. [….]

El rei ha fet de pon entre la Espanya negra de Franco i la democràcia tutelada actual, que no es poc. Però crec que el país ara no necessita un Felip VI, si els Borbons volen pesar a la historia per la porta gran tindrien que abdicar i donar pas a la Tercera República.