Secession crisis heaps pain on Spain (La crisi de la secessió ompli de dolor Espanya)

Spain lurched further towards a full-blown constitutional crisis as Catalonia announced a snap election potentially opening the way for the country’s most economically important region to declare independence from Madrid.

As police in the Spanish capital barricaded the Spanish parliament against anti-austerity protestors, the government of Mariano Rajoy vowed to stand firm against a drive by Catalonia for secession as the Spanish leader faces the most critical period of his premiership. 

 “The hour has come to exercise our right to self rule,” said Artur Mas, Catalonia’s president. He called the vote, which is likely to be cast as a proxy referendum on Catalan independence, after Mr Rajoy last week rejected his demands for greater fiscal autonomy, triggering a wave of nationalist sentiment in the northern region.

The political turmoil within Spain came amid signs that a German-led group of eurozone countries were attempting to roll back an agreement reached in June that would free Spain of tens of billions of euros in bank bailout debt.

Under the June deal, Spain’s €100bn bank bailout would be shouldered by the new €500bn eurozone rescue fund, the European Stability Mechanism, rather than the Spanish government.

On paper the ESM will not be given legal powers to take over the bank bailouts entirely until the eurozone politicians have agreed to a federal banking supervision system. But according to senior officials Spain has promised that its bailout will be covered even though it is scheduled to begin in November well before a final agreement.

However, after a meeting between the German, Dutch and Finnish finance ministers on Tuesday, the three said the ESM would not be allowed to take over “legacy assets” recapitalised before the banking supervision system was in place. This calls into question the markets’ assumption that Spain’s bailout and any assets put in the soon-to-be-created Spanish “bad bank” will be covered by the deal.  [….]

Una marea humana per la llibertat

Més d’un milió i mig de persones i milers i milers d’estelades van prendre ahir els carrers de Barcelona en una manifestació històrica per demanar la independència de Catalunya. Va ser una marxa pacífica, intergeneracional i molt familiar. Ara l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), que es veu legitimada per un gran suport ciutadà, demana al govern que mogui fitxa i iniciï el rumb cap a l’estat propi. Que “escolti” la veu del poble. El president de la Generalitat, Artur Mas, els rebrà avui o demà.[….]

Com seia un procés d’independència si s’arribés a produir? Seria pacífic o amb una escalada de tensió que, eventualment podria portar a un conflicte obert?

Analitzem 3 escenaris:

1. Amistós

La independència pacífica és més l’excepció que la norma tot i així, hi ha antecedents de processos civilitzats.

2. Boicot

La repressió violenta és un camí difícil a l’Europa occidental, però hi ha un camí del mig entre el procés pacífic, com el boicot comercial o l’ús del control sobre algunes infraestructures.

3. Violent

Entre les armes i el setge judicial i polític. La solució militar es preveu a la Constitució, però generaria rebuig de la comunitat internacional i de l’opinió pública.

Mas: «Mai com ara Catalunya havia estat tan a prop de la seva aspiració i el seu anhel de plenitud nacional»

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat en el transcurs del seu missatge institucional amb motiu de la Diada que «mai com ara Catalunya havia estat tan a prop de la seva aspiració i el seu anhel de plenitud nacional». Segons Mas, «cada dia que passa hi ha més catalans que s’incorporen al sentiment i al concepte que és a nosaltres, als set milions i mig de persones que configurem la Catalunya d’avui, a qui correspon decidir lliurement el nostre futur com a poble i com a nació». Pel president de la Generalitat, això suposa «un motiu d’esperança» i considera que la transició nacional ja ha començat per la via de la reivindicació del «primer objectiu àmpliament aglutinador i compartit: el pacte fiscal». [….]

Merkel exige un nuevo tratado con una mayor integración para la Unión Europea

En una información adelantada hoy por el semanario Der Spiegel se revela que el asesor de política europea de Merkel, Nikolaus Mayer-Landrut, ha comunicado ya la demanda de la canciller en conversaciones reservadas celebradas en Bruselas. Añade que, según deseos de la jefa del gobierno germano, en la cumbre de la UE de diciembre se deberá establecer una fecha concreta para la convocatoria del grupo de trabajo encargado de redactar el nuevo tratado de la UE. [….]

Actualització de WordPress i tema Twentyeleven

WordPress, com tot el bon software fa actualitzacions regularment, lògicament per a introduir millores. Ara be quan tens un bloc que et funciona al teu gust també es normal un cert pànic a fer canvis. Però m’he  animat a actualitzar a la versió WordPress3.41.cat.

També he actualitzat el tema «Twenty Eleven» a la versió 1.4. La actualització de WP no m’ha donat cap problema s’ha fet automàticament en pocs minuts. El motiu es que no tinc fet cap canvi sobre ell. No passa el mateix en el tema.

Quan portes tems en un mateix bloc, poc a poc, vols introduir el teus gusts i les teves presentacions. Les anoto aquí per a que em serveixin de recordatori, puis realment m’ha portat dos dies tornar-ho a tindre com m’agrada:

Activar la foto de capçalera en una foto personal: «ratlla_blanca_10px» en això aconsegueixo tindre activades les imatges de capçalera i personalitzar-les al meu gust. En concret les pagines nomes cal incloure una imatge destaca de 200 px. d’ample (edit, pujar imatge destacada) per que pesin automàticament a la capçalera (si estan activades les imatges). Això es una nova funcionalitat de WP.

Per a les entrades per categoria:

  • Nomes cal personalitzar les capçaleres de les categories això es fa modificant el fitxer category.php i fent una capçalera per a cada categoria en imatge pròpia «header-diaris.php»,..
  • Cada pàgina en plantilla pròpia, com sempre requereix que es defineixi especialment: «page cuina.php», «page polidiccionari.php»…

Cataluña anuncia que solicitará el rescate al fondo de liquidez

Cataluña habría seguido así la petición realizada por la Comunidad Valenciana  el pasado viernes.
Cataluña es la comunidad con más vencimientos que afrontar tanto en el  segundo semestre (5.755 millones) como en el conjunto del año (13.477  millones).
Mas-Colell ha asegurado que, dada la situación de los mercados, «Cataluña no
dispone de otro banco que el Gobierno español». [….]

Crear un Informe de BD Access amb Bingo Intelligence

En primer lloc s’ha de definir la connexió: Obrim Bingo i anem a nova solució

Seleccionem Microsoft Access i configurem paràmetres

 

 

Si fem el test de connexió te que donar succeeded

 

Finalment veiem

 

Hi ha que posar nom a la connexió i comprovar-la

 

Una vegada connectats automàticament, Bingo mostra totes les taules de la BD (tenint clicada la pestanya servidor) dintre de un catàleg. Aquest ens permet vore totes les taules i les seves relacions.

Ara ja es pot crear una nova aplicació:

España tiene liquidez sólo para tres meses con el mercado cerrado

«Tenemos liquidez para apenas tres meses«, confesaba a este
diario un muy preocupado alto cargo del equipo gubernamental de Mariano
Rajoy
. Un modesto colchón con el que pasar «los cincuenta malditos
días», como se califica en Italia el plazo que se ha autoconcedido el Tribunal
Constitucional alemán para decidir si la ampliación de funciones del nuevo
Fondo de Rescate europeo (MEDE, en castellano) para permitirle
comprar deuda de los Estados con problemas se ajusta a la Carta Magna de la
República Federal y respeta las competencias legislativas del Bundestag [….]

El govern d’Aragó porta el blaverisme a la Franja

S’ha imposat la línia dura al govern d’Aragó respecte al reconeixement del català i l’aragonès. La consellera d’Educació, Universitat i Cultura d’Aragó, Dolores Serrat, va anunciar ahir la derogació de la llei de llengües que van aprovar en la legislatura anterior el PSOE i la Chunta Aragonesista (CHA). Aquella llei reconeixia l’existència del català i l’aragonès a Aragó, tot i que no els feia oficials, i preveia alguns instruments de promoció i de drets als seus parlants que no s’han arribat a desenvolupar. Ara, el govern del PP i el PAR ha preparat un esborrany d’una nova llei que ja no anomenarà “català” a la llengua catalana sinó que es referirà a “la llengua aragonesa pròpia de l’àrea oriental de la comunitat amb les seves modalitats lingüístiques”, segons les paraules de Dolores Serrat que reproduïa ahir el servei de premsa del govern d’Aragó. [….]