Rechazado un recurso contra la Ley de Lenguas

El Tribunal Constitucional no ha admitido a trámite el recurso presentado por once consistorios aragoneses contra la Ley de Lenguas de Aragón. El pleno, de mayoría conservadora, desestima el recurso presentado por once ayuntamientos del PP y el PAR al considerar que el legislador autonómico “ha optado por no establecer directamente el ámbito territorial que abarcarían las distintas zonas de utilización de las lenguas protegidas”. [….]

OPOSICIÓN DE PP Y PAR Los once municipios que presentaron este recurso –catalanohablantes a pesar de la oposición al término de los partidos que las rigen– son los de Fayón, Fornoles, Fraga, La Codoñera, La Ginebrosa, La Fresneda, Lascuarre, Nonaspe, Torre del Compte, Valderrobres y Aiguaviva. Todos ellos justificaban el recurso diciendo que invadía competencias de la autonomía local.

Competències de la autonomia local? ?? Això vol dir que es competència del senyor alcalde dir quina es la llengua que es parla a cada poble??? En qualsevol moment pot ixi un pregó que, per ordre del senyor alcalde es fa saber que la llengua que es parla a Fraga o la Codonyera es l’alemany. Estic conten que el govern Aragonès hagi tingut el valor de tirar en davant la llei llengües. Vull felicitar en particular a Marcelino Iglesias. Tindrà l’honor de passar a la historia d’Aragó, no com un president, això dintre unes quantes generacions ningú ho recordarà, sinó com el que va fer possible oficialitzar lo que era evident: que al Aragó a mes del castellà es parla aragonès i català.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.