Valencia recurre al Tesoro público para cubrir un vencimiento de 123 millones de euros

La Generalitat Valenciana se ha visto obligada en los últimos días a recurrir la ayuda del Estado para poder cubrir un vencimiento de deuda de 123 millones de euros del Deutsche Bank al que no se podía hacer frente, entre otras razones por el fracaso en la colocación de bonos patrióticos en la emisión de diciembre.

Según diversas fuentes, los consellers de Economía y Hacienda valencianos, Enrique Verdeguer y José Manuel Vela, solicitaron en una reunión en Madrid ayuda al Tesoro para que avalara la cobertura de esta deuda -fuentes de la conselleria de economía han negado que se trate de un aval sino de un procedimiento previsto para situaciones excepcionales-. La Generalitat Valenciana evitó así el temido “default” como ya hiciera tras el fracaso en la emisión de bonos que obligó a recurrir a nuevas líneas de financiación del ICO y de otras entidades financieras. [….]

Un pensament a "Valencia recurre al Tesoro público para cubrir un vencimiento de 123 millones de euros"

  1. Penso que el govern no deixarà entra en “defaul” a cap comunitat, no per res, sino perquè arrastraria darrera tot l’estat. El Deutsche Bank no diria que la Generalitat Valenciana no l’hi paga . La noticia a Europa seria España no paga la seva deute a un banc alemany. El fet que sigui una comunitat del PP a la que s’hagi avalat, servirà per a passar de puntetes i la noticia durarà quatre dies als diaris. Realment si fos Catalunya, encara que també seria rescatada ens ho tirarien a la cara la resta de la vida. Que prengui nota el govern de la Generalitat : els bons de les comunitats han perdut tota credibilitat. Penso que de moment ens tindrem que oblidar d’aquesta via de fiançament i seguir en les retallades i sobretot millorant la eficiència. Això no solament pel perill de comptar en aquest cèntims i que després no es col•loqui la emissió. Sino pel perill real que el govern espanyol no autoritzes aquesta emissió., o l’autoritzes a canvi de deixar corre això del concert econòmic català.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.