Barcelona. Visita a la Sagrada Familia

El diumenge 16 d’aquest mes vam fer una sortida fotogràfica a la Sagrada Família. Malgrat que és un obra mestra del modernisme català, no deixa mai de sorprendre. Es fabulosa, meravellosa i extraordinària i és obligatori visitar-la en quant es tingui una oportunitat. Encara que això sigui només, un detall petit, a la entrada es troba una matriu numèrica que sempre suma el numero 33, segons em van explicar. Representen els 33 graus de la maçoneria.

Convergència Democràtica de la Franja s’estrenarà a les municipals

Convergència Democràtica de la Franja, que va aparèixer en el panorama polític en les eleccions al Parlament Europeu, fa un pas més i ha anunciat que presentarà llistes en municipis de cinc comarques: la Llitera, el Baix Cinca, Ribagorça, Baix Aragó- Casp i el Matarranya. Tot i que encara no s’ha anunciat qui encapçalarà aquestes llistes i ni tan sols se sap en quines poblacions es presentaran candidatures, sí que són clars els objectius. La dirigent Marta Canales ha assegurat que el partit aposta per les polítiques ambientals, la cooficialitat del català i el desenvolupament d’un municipalisme amb més transparència. Canales assegura que el partit que dirigeix s’ha proposat tenir presència a tot el territori. [….]

El Sudan del Sud comença a comptar els vots del referèndum d’independència, amb una participació de més del 80%

Més del 80% dels votants de Sudan del Sud han expressat la seva opinió a les urnes sobre si volen que el territori s’escindeixi del Sudan. El percentatge garanteix la validesa del sondeig, que requeria un 60% de la participació. Aquest diumenge ha començat el recompte de vots i es preveu que els resultats es facin públics al principi del mes de febrer. Tots els sondejos apunten que la població del Sudan del Sud dirà sí a la independència, el que suposaria la creació d’un nou estat a l’Àfrica i l’emergència de la primera frontera no decidida per europeus. Els col·legis electorals van tancar portes aquest dissabte, després d’una setmana de votacions. [….]

Bateig de l’Arnau

Imatge

Vall-de-roures, Castell, Esglesia i poble

castell de vallderoures esglesia i poble.jpg

Informació de la càmara:
Fotografia presa amb una càmera Nikon D5000
Objectivo zoom Sigma DC VR amb lent de 18.0-200.0 mm f/3.5-6.3 (VR en ON )
Distancia focal: 52mm
Distancia focal en pelicula de 35 mm: 78,0 mm
Manera d’enfoc: AF-A (hi ha: AF-A, AF-S,AF-C,MF)
Manera de zona AF automàtica (hi tambe punt únic, zona dinàmica, automatica, 3D 11 punts)

Exposisió
Diafragma: f/7,1
Velocitat: 1/200
manera de exposició: automatic amb prioritat al diafragma
medició: matricial
Sensibilitat: automàtica (ISO 200)
Distància:

Processada amb Photomatrix Pro i Photoshop CS5

Un més a la família: noticies del Matarranya

 

El 2011 s’estrena a la comarca del Matarranya un nou mitjà de comunicació.’Notícies del Matarranya’ és una publicació mensual, de 24 pàgines en format tabloide que mes a mes anirà recollint les principals informacions de la zona, ja siguen de caràcter polític, social, econòmic o cultural.

Aquest mitjà de comunicació és una nova proposta en el món de la comunicació de Masmut Produccions, empresa gestora de l’emisora comarcal Ràdio Matarranya.

D’aquesta forma, el diari mensual pretén donar a conèixer l’activitat comarcal així com promocionar les diferents activitats que es realitzen als nostres pobles.

Cal assenyalar que aquesta publicació també inclou l’agenda cultural realitzada per la Comarca del Matarranya que, d’aquesta manera, passa a tenir un format mensual on consultar les activitats tradicionals i culturals que es programen en cadascún dels nostres pobles.

Mensual i gratuït
Cal recalcar que la publicació mensual es repartirà gratuïtament abans del dia 1 de cada mes i que, en el primer número, es destaca en portada i les primeres pàgines un balanç del 2010 i que es podrà descarregar cada mes en pdf, tant en castellà com en català, a la web www.noticiesdelmatarranya.com. [….]

5 Enero 2011 a las 12:35

Os desitjo tot l’èxit del mon. Los nostres pobles estan molt necessitats de publicacions en la nostra llengua. Tenim que aprendre a estimar-la, a transmetre-la als nostres fills a casa i a la escola, a utilitzar-la als ajuntaments i esglésies, a rebatejar els noms dels nostres carres i pobles en los seus noms originals. En definitiva a dignificar la nostra llengua i a natros mateixos, recuperant la nostra identitat. Seria ingrat no reconèixer el mèrit i valentia del govern Aragonès i del seu President Marcelino Iglesias, en la aprovació de la “llei de llengües” que la dignifica en lo nom de català en lloc del famós “xapurreau”. Aquest es un primer pas, encara que petit, ja que el català seguirà sense ser cooficial al Aragó, , necessari. Lo segon pas lo doneu vosaltres en la publicació “Noticies del Matarranya” .

Two Lovers

Mes Informació

Puntuacio:  4    (sobre 5)

Cine: Filmoteca de Catalunya

Data: 2 de gener 2011

Idioma: anglès.   (USA 2008)

Durada: 110  minuts

Director: James Gray

Entre comèdia romàntica i drama. Leonard es un solter, aficionat a la fotografia,  que viu en los seus pares  portant una vida grisa dintre de la seguretat que dona tenir una família de botiguers jueus que l’estima. A la seva vida quasi de sobte entren dos dones:  La filla d’uns amics de la família i una veïna de la escala on viu. La primera es molt convenient per a la seva estabilitat i per a donar continuïtat a la seva vida de petit burges.  La segona (Michelle), per a ell, fa el paper de “femme fatal”  encara que no seria correcte definir-la així, ja que Michelle en cap moment l’enganya.  Llògicament a Leonard li tira més la segona.  Lo final, per a mi, es lo millor, brillant, inesperat e insuperable…