Valencia recurre al Tesoro público para cubrir un vencimiento de 123 millones de euros

La Generalitat Valenciana se ha visto obligada en los últimos días a recurrir la ayuda del Estado para poder cubrir un vencimiento de deuda de 123 millones de euros del Deutsche Bank al que no se podía hacer frente, entre otras razones por el fracaso en la colocación de bonos patrióticos en la emisión de diciembre.

Según diversas fuentes, los consellers de Economía y Hacienda valencianos, Enrique Verdeguer y José Manuel Vela, solicitaron en una reunión en Madrid ayuda al Tesoro para que avalara la cobertura de esta deuda -fuentes de la conselleria de economía han negado que se trate de un aval sino de un procedimiento previsto para situaciones excepcionales-. La Generalitat Valenciana evitó así el temido «default» como ya hiciera tras el fracaso en la emisión de bonos que obligó a recurrir a nuevas líneas de financiación del ICO y de otras entidades financieras. [….]

Sessió d’estudi: Nu femení. Model Nita

exposició
Diafragma: f/10
Velocitat d’obturació: 1/125s
Mode d’exposició: Manual
Comp. expos.: 0EV
Ajust fi exposic.:
Mesurament: Puntual
Sensibilitat ISO: ISO 200

Informació de la càmera
Dispositiu: Nikon D5000
Objectiu: VR 18-200mm F / 3,5-6,3 G
Distància focal: 29mm
Mode d’enfocament: AF-A
Mode de zona d’AF: Punt únic
VR: ON
Ajust prec. AF:
Configuració de la imatge
Balanç de blancs: Llum del sol directa, 0, 0
Espai de color: sRGB
RR ISO alta: Desactivada
RR exposic. perllongada: Desactivada
D-Lighting actiu: Automàtic

Òmnium Cultural torna a plantejar l’objecció fiscal davant «la burla» de Madrid

El discurs d’enguany de Muriel Casals durant la 61ª Nit de Santa Llúcia, a més d’elogiar la producció cultural catalana actual –fent èmfasi en l’adaptació cinematogràfica de Pa negre i la novel·la Jo confesso, de Jaume Cabré– s’ha aturat a desglossar la possibilitat de la independència fiscal. «Òmnium ha instat el Govern de la Generalitat a aconseguir una relació fiscal justa amb l’Estat central –ha dit Casals–. Com que ens sembla difícil que aquest objectiu es pugui aconseguir en les actuals circumstàncies polítiques a Espanya, cal començar a preparar una resposta civil [….]

Valencia fracasa al no colocar su última emisión de bonos

Si el presidente valenciano Alberto Fabra perteneciera a otro partido político, estaría día sí día también criticando la herencia envenenada que ha recibido de la anterior administración de Francisco Camps. Porque la descomunal deuda financiera –más de 17.500 millones de euros– generada principalmente en las dos últimas legislaturas está estrangulando la posibilidad de refinanciar deuda para cubrir pagos a proveedores en la actualidad. Pero lo más grave es que ni siquiera se ha logrado colocar entre minoristas los 1.800 millones de euros necesarios para cubrir el jueves el vencimiento de los 1.500 millones en bonos más intereses (al 4,75% más comisión de bancos al 3%) que se emitieron en diciembre del pasado año. Una situación que amenaza a la Comunidad Valenciana con el default (suspensión de pagos).[….]

Catalonia is not Spain?

que está ocurriendo en Catalunya, o sea, en España, es una auténtica crisis de Estado que está dejando el prestigio del país por los suelos. A saber qué pensaran en Europa y cómo reaccionarán los mercados ante el sainete de un país en el que ocurren sucesos tan insólitos como los siguientes por orden de aparición: [….]

Un experto económico de la CEOE prefiere un miniempleo al maxiparo

El presidente de la Comisión de Economía y política financiera de la CEOE, José Luis Feito, ha asegurado hoy que prefiere los «miniempleos» al «maxiparo» y que se trata de una opción de contratos que no pretende sustituir a la mayoría de los empleos.

Durante la presentación del informe del IEE «España, sin tiempo para equivocarse», el responsable económico de la patronal de empresarios ha abogado por la propuesta de la CEOE para reducir el paro y ha dicho que la elección no es entre un «miniempleo» o un «maxiempleo» sino entre un paro «eterno, masivo y descomunal» y un contrato.[….]

Lletres del tesor

En aquest moments les lletres del tesor poden ser una opció als dipòsits del banc per a treure una rendibilitat als estalvis.

Les Lletres del Tresor són títols de deute públic emesos per l’Estat per al seu finançament. El seu termini de venciment sol ser inferior a 18 mesos i presenten la peculiaritat que s’emeten a descompte. És a dir, el subscriptor quan compra paga menys que el valor nominal del títol, mentre que en el moment del venciment rep aquest valor nominal.

Aquest menor preu en el moment de la compra és el rendiment que ofereix el títol.

Per calcular la rendibilitat que obté l’inversor cal distingir entre Lletres amb venciment a menys d’1 any i a més d’1 any:

a) Si venç abans d’1 any, s’aplica la llei de capitalització simple:

I(rendiment)=C*r*t com I= valor Nominal-Preu de compra-> N-P=C*r*t P (1 + i * t) = N Sent «P» el preu que paga per la lletra «N» el valor nominal de la lletra (import que rep al venciment)

b) Si venç a més d’1 any s’aplica la llei de capitalització composta

P (1 + i) ^ t = N

En subscriure i en vèncer la lletra, l’entitat financera sol cobrar comissions, que en el primer cas incrementen el preu de compra i en el segon cas disminueixen l’import rebut en el reemborsament. Aquestes comissions cal incorporar en les fórmules anteriors per calcular la rendibilitat de les lletres.

Per tant: Exemple: Es subscriu una lletra del tresor de 1.000 €. amb venciment a 1 any mesos. El preu de compra és de 960,66, Calcular la rendibilitat :

En ser una operació a menys d’1 any s’aplica la llei de capitalització simple 1000=960,66(1+i)-> i=0,04095 4,095%

Per tant, la rendibilitat (anual) que obté l’inversor en aquesta operació és del 4,095%

Si es volen evitar les comissions bancaries tenim que tindre una compte en el banc d’Espanya, un certificat digital per a poder treballar per internet, una compta associada a un banc que no ens cobrin comissions per les transferències La subhasta no competitiva garanteix l’adquisició de paper, però no al millor interès, sinó al tipus mitjà.

. Prima de risc

Al costat de les cotitzacions borsàries, un altre mesurador que ha cobrat gran importància en l’últim any és la prima de risc, que mesura el diferencial del que bons espanyols en comparació dels seus homòlegs alemanys a un termini de deu anys. Si la prima de risc és alta, l’inversor que hagi comprat deute públic d’un país tindrà menys seguretat de veure amortitzada la seva adquisició. Aquesta tensió dificulta el finançament exterior dels Estats i condiciona també l’activitat dels bancs.